Mole National Park - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Niene Roij - WaarBenJij.nu Mole National Park - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Niene Roij - WaarBenJij.nu

Mole National Park

Blijf op de hoogte en volg Niene

30 Juli 2017 | Ghana, Tamale

Vrijdag zijn Celine, Ingela en ik na het ontbijt vertrokken naar Mole National Park. Met een taxi naar een bussenplaats. Hier hebben we dik 3 uur gewacht voordat de bus vol zat. Daar begon de rit naar Larabanga dan. Hier gingen we eerst een van de oudste moskeeën van Ghana zien. Deze is gebouwd in 1421. Hierna met een taxi naar Mole National Park! Toen we aankwamen werden we naar de kamer gebracht. De vrouw had een soort katapult bij om de bavianen weg te jagen. In het huisje hebben we onze bikini's aangedaan. Meteen werden we al getest door de bavianen. Ze bonkten op de deur en gingen met de klink op en neer. Dit is toch wel spannend! In het restaurant eten besteld. Maar goed dat de man mij vertelde dat ik een maag van een vogel had besteld.. grilled tizzard kebab klonk eigenlijk best lekker. Toch maar voor de gewone beef kebab gegaan. Bij het restaurant was het buitenzwembad. Wauw het uitzicht hier was ongelooflijk! Het leek wel een zee van bomen. Je zag ook een waterplek. Ook was er een platvorm, met een nog mooier uitzicht! Al meteen olifanten zien lopen! Toen genoten van het zwembad! Lekker ontspannen. Heerlijk gegeten en nog even buiten gezeten! Terug naar de kamer om te slapen. Weer kwamen de apen even checken of onze deuren wel echt goed dicht waren.. We hebben zelfs stoelen voor de deuren staan, just to be sure ;)

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om de jeep safari van 07.00u te gaan doen! Wauw al snel zagen we een groep olifanten! Met de voet verder om ze op een andere plek nog eens te kunnen zien. Daar liepen dan de dieren waar ik van droomde ze ooit te zien, een paar meter voor me. Na weer een aantal minuten met de jeep gereden te hebben stond er een grote kudde olifanten midden op de weg! De jeeps moesten stukjes achteruit omdat ze steeds dichterbij kwamen. Zo gaaf om dit te kunnen zien!! Verder hebben we tijdens de safari veel antilopen, vogels en apen gezien!
In de middag gingen we met een taxi naar een kano plek voor de kanosafari. Hier zijn we met een kano over een rivier gevaren. Het leek wel of we midden in de jungle waren! We waren helemaal ontspannen. Geen grote dieren gezien maar de natuur was er prachtig.
In de avond hebben we de nightsafari gedaan. Ook op een jeep door het terrein. Met grote zaklampen moesten we zoeken naar de ogen van de dieren. We hebben veel antilopen en een aantal apen gezien. Toen ik de zaklamp kreeg ging ik staan in de jeep, zo kon ik beter rondkijken. Het duurde niet lang voordat ik weer zat. Een mega spinnenweb met allemaal vliegjes erin kwam vol in mijn gezicht... ik denk dat ik veel dieren heb afgeschrikt door mijn gegil :) Maar verder was dit ook zeker weer een hele ruige safari! In het huisje heerlijk gedoucht en naar bed.

Vanmorgen zijn Celine en ik weer vroeg opgestaan voor de walking safari. Deze begon om 7u. Doordat we niet konden ontbijten dachten we onderweg er heen snel een koekje te eten. We zagen een aantal bavianen en wilde de koekjes onder de kleding verstoppen. Toen ze op ons af kwamen stormen heeft Celine de koekjes maar van ons afgegooid.. ik kom toch liever zonder apenwonden naar huis ;) Meteen toen we begonnen met de safari zagen we een grote kudde olifanten! Nu kwamen we nog dichterbij als gister! Ze aten de takken van de bomen. Wat gaaf om dit te mogen zien! Verder gelopen naar het water, hier zaten 2 olifanten in! Ook redelijk dichtbij de kant. Een van de twee werd toch wel agressief. Hij kwam omhoog van het water en kwam een stukje onze kant uit. Iedereen was snel weg. Zeker omdat we net te hadden gehoord dat ze 45km per uur kunnen..
Een heel stuk verder gelopen tot we weer bij het water uitkwamen. Nu zat er een hele kudde in. Dit was zo vet om te zien! Het waren allemaal mannetjes. Ze speelde met elkaar en gingn ook het warer uit. Het zijn toch wel grote dieren. Maar zo bijzonder om dit van zo dichtbij te zien!
Na de safari zijn we gaan ontbijten. Met een taxi naar Damongo en vanuit hier met een trotro naar Tamale. Gelukkig vertrok deze na 10 minuten wachten al! Thuis werden we heerlijk ontvangen door 'Ben' onze kok! Ze had ons toch wel gemist,, haar kinderen ;)

Dit was een weekend wat ik nóóóóit ga vergeten! Het uitzicht, de olifanten, de safari's, de bavianen en de rust!
Ik heb nu al heimwee naar deze bijzondere plek!

Foto's staan op mijn facebook pagina :)

  • 30 Juli 2017 - 23:58

    Mamma:

    Mooi, eindelijk de olifanten gezien.Weer een heel avontuur.
    Geweldig ! xx

  • 31 Juli 2017 - 07:24

    Christien:

    Ha Niene. Wat een 'vet' verslag. Wat spannend ook. Ik ben benieuwd naar de foto's. Kijk wel met Hannie via facebook. Wat een reis, echt om nooit te vergeten!!

  • 31 Juli 2017 - 10:12

    Lonneke:

    Wauw mooi Niene! Wat een avonturen zeg! :D En van die kebab hahahahhahaha xxxx heel veel liefs van mij!

  • 31 Juli 2017 - 11:56

    Riek :

    Hoi Niene wat maak je toch veel spannende mooie dingen mee. Erg boeiend om je verhalen te lezen. Gr Riek

  • 31 Juli 2017 - 22:03

    Anny Jongen:

    Hallo Niene, ik lees je verhalen nog steeds met plezier. Een hele belevenis deze reis. Ik kan me voorstellen dat je dit je leven lang niet vergeet. Hopelijk zijn de resterende weken net zo interessant. Groetjes.

  • 31 Juli 2017 - 23:45

    May :

    Hoi erg spannend allemaal maar super om mee te maken en te lezen wat een avonturen zeg geweldig grts

  • 01 Augustus 2017 - 21:30

    Hilde En Theo:

    Elke keer als er een nieuw verhaal komt Niene, lezen we dat met veel plezier en proberen we ons voor te stellen hoe jij daar je tijd doorbrengt. Gelukkig dat je er op gewezen werd dat je bijna vogel maag moest gaan eten. Tja kan zo maar gebeuren.
    En dan zoveel olifanten zien, dat is super geweldig. Wat een belevenis . Je zult er toch wel een als souvenir mee naar huis nemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niene

Ik ga 8 weken vrijwilligerswerk doen in Ghana, Afrika. Hier ga ik werken in een ziekenhuis, het West Hospital Tamale, in Tamale. Ik woon deze 8 weken in een vrijwilligershuis, met een aantal andere. Dit heb ik via de organisatie Activity International geboekt! Via deze blog houd ik jullie graag op de hoogte hoe het met mij gaat en wat ik allemaal beleef.

Actief sinds 07 Juni 2017
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 12442

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 26 Augustus 2017

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: